Online bestellen

Infoservice & Tickets / Online bestellen


foto: Hans Gerritsen | voorstelling: Scapino Ballet Rotterdam
06 apr



Om online uw (e-)tickets te bestellen dient u eerst een account aan te maken. Wij adviseren Firefox of Chrome als browser te gebruiken i.p.v. Internet Explorer.

Stap 1
Bekijk een voorstelling
Via ‘Zoek in agenda’ kunt u voorstellingen zoeken op genre, datum of locatie. Hier kunt u ook onze tips terugvinden.  Als u vanuit de zoekresultaten doorklikt, komt u op de voorstellingspagina met achtergrondinformatie, beeld- en  geluidsfragmenten en eventuele recensies. In het rechtse kader vindt u de toegangsprijzen. 

stap 2
Bestel uw tickets

Als u op de voorstellingspagina bent en u wilt (e-)tickets bestellen voor de voorstelling, klik dan op ‘Bestel’.

tip Wilt u rolstoelplaatsen reserveren? Neem dan contact op met InfoService & Tickets via 013 543 22 20.

stap 3
Maak een account aan of log in

Als u verder wilt met het bestelproces, wordt u gevraagd in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan op ‘Registreren’. U wordt gevraagd enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Daarnaast vult u uw e-mailadres in en kiest u een wachtwoord. U ontvangt van ons een e-mail ter controle. Nadat u uw account heeft bevestigd, kunt u te allen tijden uw gegevens aanpassen. 

stap 4
Stoelen kiezen

Als u voor ‘Zelf stoelen selecteren’ kiest, verschijnt de plattegrond. Aan de rechterkant van het zaaloverzicht ziet u de legenda met daarin de verschillende rangen. Klik in de zaalplattegrond uw gewenste zitplaatsen aan. Ook kunt u kiezen voor ‘Best beschikbare stoelen’, waarbij u de gewenste rang en het aantal (e-)tickets kiest. Ons systeem kiest nu voor u de best beschikbare zitplaatsen. Indien geen stoelkeuze mogelijk is, zoals bij voorstellingen met vrije zit, geeft u aan hoeveel kaarten u wilt bestellen.

Na het kiezen van uw plaatsen kunt u aangeven of u ook extra’s wilt bestellen: zoals een inleiding of een restaurantarrangement. Voor de gratis toegift hoeft u niet te reserveren.

tip heeft u een actiecode van ons ontvangen? Geef deze in bij het actieblok (alleen zichtbaar indien er een actie beschikbaar is). Zodra u dat gedaan heeft, kunt u de nieuwe prijscode selecteren.

stap 5
Betalen en e-tickets
Als u uw plaatsen heeft gekozen, komt u in het winkelmandje. U kunt hier ook een annuleringsverzekering toevoegen. Vanuit hier kunt u doorgaan met het bestellen van andere tickets of kiezen voor ‘Betalen’. Gaat u door met het betaalproces, dan heeft u de keuze uit e-tickets/Passbook/Wallet of papieren tickets. Nadat u uw keuze hebt gemaakt kiest u de betaalwijze. U kunt betalen middels iDEAL, creditcard (VISA of Mastercard) of met uw PODIUM Cadeaukaart. Vervolgens wordt u gevraagd uw betaalgegevens in te vullen.

Betalen tijdens de voorverkoop
U kunt in de voorverkoop betalen middels iDEAL, creditcard (VISA of Mastercard) of met uw PODIUM Cadeaukaart. Heeft u een Theaters Tilburg Cadeaubon, levert u deze dan voor 1 juli in,
zodat wij dat achteraf kunnen verrekenen. Contante betaling is uitsluitend mogelijk indien u uw bestelling doet via het bestelformulier. Deze is hier te downloaden. U ontvangt binnen vier weken na uw bestelling een factuur en heeft vervolgens twee weken de tijd om het totaalbedrag contant aan de balie te voldoen.

stap 6
Bevestiging

Nadat u uw betaling heeft afgerond, krijgt u hier een bevestiging van op uw scherm. Tevens ontvangt u per e-mail een overzicht van uw bestelling.

Indien u kiest voor e-ticket(s), kunt u deze online downloaden in uw account onder 'Mijn bestellingen'. U dient uw e-tickets thuis uit printen en te tonen voor aanvang van de voorstelling. Smartphonebezitters mogen e-tickets ook via Wallet of de app Passbook aan onze medewerkers tonen. Wallet is een standaardapp van Apple en Passbook is te downloaden voor Android.

Indien u kiest om uw tickets per post te ontvangen, kunt u deze binnen 6 dagen thuis verwachten. Bestelt u binnen 6 dagen voor aanvang van de voorstelling? Dan kunt u uw tickets voor aanvang bij onze kassa ophalen

Bestellen vanuit België 
Het bestellen van (e-)tickets via onze website is helaas alleen mogelijk indien u in het bezit bent van een creditcard. De tickets worden in dat geval naar het door u opgegeven adres verzonden. Let bij het registreren er op dat u voordat u de cijfers van uw postcode invult er 'B-' voor zet, bijvoorbeeld B-2382. Het verzenden van tickets naar een adres in België duurt ongeveer twee weken. Daarom kunt u, als een voorstelling binnen drie weken na uw bestelling plaatsvindt, uw tickets bij InfoService & Tickets in de hoofdhal van de schouwburg voor aanvang van de voorstelling afhalen.

Mocht u niet in het bezit zijn van een creditcard, dan kunt u uw bestelling telefonisch plaatsen. Wij sturen u dan een factuur. Na ontvangst van de betaling sturen wij u de tickets op of kunt u deze afhalen bij InfoService & Tickets. Indien u uw bestelling plaatst binnen drie weken van de voorstellingsdatum, kunt u het verschuldigde bedrag aan de kassa voldoen voor aanvang van de voorstelling.